Idei și sfaturi Ospitalitate

Management industria ospitalității

Cum te ajută organizarea de traininguri interesante pentru personalul de restaurant?

Iată că este marți și suntem în cea de-a doua zi de școală. De aceea, continuăm cu a doua lacrimă de sfat: Sfat 2 Creați sau organizați programe de training Un leader care este preocupat de dezvoltarea abilităților profesionale ale angajaților, comunică acestora că apreciează munca depusă și atașamentul față de afacere, dar mai ales,… Citește în continuare Cum te ajută organizarea de traininguri interesante pentru personalul de restaurant?

Management industria ospitalității

Tu cum îți motivezi echipa din restaurant?

Astăzi începe școala. Ce fericire, ce emoții, ce trăiri, ce amintiri ce ne vor urma de-a lungul vieții. Dar școala nu începe doar pentru copii, adulții încep și ei o nouă toamnă a vieții lor. De aceea, ne-am propus ca saptămâna aceasta să ne adresăm managerilor de restaurante cu un set de sfaturi utile ce… Citește în continuare Tu cum îți motivezi echipa din restaurant?

Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității

De ce 1 și 8 Martie sunt foarte importante pentru restaurantul tău?

Începutul lunii martie este întotdeauna o ocazie foarte bună pentru proprietarii de restaurante să continue fluxul de clienți și încasări de la mijlocul lunii februarie crescându-și astfel profitul și succesul restaurantului lor. Proprietarii de restaurante au în această perioadă oportunitatea ca cei care le calcă pragul să le devină clienți loiali. Prima oportunitate vine chiar pe… Citește în continuare De ce 1 și 8 Martie sunt foarte importante pentru restaurantul tău?

Crestere Profit, Management industria ospitalității

Cum să faci profit în lunile Februarie și Martie în restaurantul tău.

O afacere înfloritoare, clienți mulțumiți, patroni și echipă fericită. Suntem in luna februarie, denumită și Luna Iubirii, iar luna martie, cea a Primăverii se apropie cu pași repezi. Este perioada în care orice restaurant, hotel, pensiune are șansa să facă profit, să atragă clienți noi și să îi fidelizeze pe cei vechi. Dar această șansă… Citește în continuare Cum să faci profit în lunile Februarie și Martie în restaurantul tău.

Crestere Profit, Management industria ospitalității

Increase your restaurant sales with one simple trick

With the winter almost over and spring knocking on our door step, with a lot of sunny days coming our way, the flow of clients in restaurants and coffee shops will sky rocket. On March the 17th the NO SMOKING law will go into action and you are wondering how to keep you clients happy… Citește în continuare Increase your restaurant sales with one simple trick

Crestere Profit, Management industria ospitalității

Cum vor supraviețui restaurantele și cafenelele după Legea Anti-fumat?

  Iată că ne aflăm la un moment de cotitură în industria ospitalității și în mod special în industria restaurantelor și cafenelelor. Cei care se vor reinventa sau vor inova fără să considere că legea anti-fumat este un obstacol pentru afacerea lor, vor supraviețui. Nu trebuie să ne panicăm, iar proprietarii și managerii de restaurante… Citește în continuare Cum vor supraviețui restaurantele și cafenelele după Legea Anti-fumat?

Customer Service, Management industria ospitalității, Munca în echipă

Transform your restaurant into a client magnet

    Training your employees thoroughly and correctly is integral to success of your restaurant. Transforming them into true professionals can sometimes be challenging but the outcome of your effort can be priceless. The best way to maintain the success of your restaurant is to transform your employees into client magnets. Let them be who… Citește în continuare Transform your restaurant into a client magnet

Customer Service, Management industria ospitalității

Customer service 101; Tips for Owners, Managers and Employees

    Why is customer service important? The answer is simple: treating your customers well is essential to your restaurant and to your job. Learning how to give exceptional customer service is necessary for your business to succeed. What can happen if the customer service is not a priority for your business? The answer again… Citește în continuare Customer service 101; Tips for Owners, Managers and Employees

Crestere Profit, Management industria ospitalității

How to keep your clients spending after the holiday season

Having the holiday season behind us most of the people were splurging very much. With January already here, most of them they will be on the tight budget and with not that much possibility to eat out or gather for a couple of drinks in your restaurant. If you are restaurant owner or a manager… Citește în continuare How to keep your clients spending after the holiday season

Mystery Shopping

What is mystery shopping and how it can help you grow your business

  What is mystery shopping and how it can help you and your business? Mystery shopping or a mystery customer is a tool/person used externally by companies, businesses to measure quality of service, or compliance with regulations, or to gather specific information about the product and services. There are many ways that mystery shopping can… Citește în continuare What is mystery shopping and how it can help you grow your business

Abilitati Angajati Salon, Crestere Profit, Management industria ospitalității, Reducere costuri în restaurant

Importance of having a operating system in place in your restaurant

    The well-known secret in having a success in running a restaurant is to have a plan, to know who your client target is, to create a system that is unique only for your restaurant and constant learning and improvement. How in real life this reflects in restaurants is completely opposite. Many of the… Citește în continuare Importance of having a operating system in place in your restaurant

Abilitati Angajati Salon, Crestere Profit, Management industria ospitalității

Wait staff long working hours

  With the fast growth of the hospitality industry and the desire to be the best, many restaurants have long working hours. In my opinion that is fine, but my concern is why the waiters need to have the same long working shifts of 12 hours and more? One of the big problems in Eastern… Citește în continuare Wait staff long working hours

Crestere Profit, Management industria ospitalității, Munca în echipă

What is happening with the hospitality?

Since my first arrival in Bucharest, Romania, I’ve noticed that many of the capital restaurants were having problem with their service staff. Many times I’ve asked my self why is that? I've worked before with Romanians, they are great colleagues and hard working people when they work outside their country. Why this isn’t the same… Citește în continuare What is happening with the hospitality?

Abilitati Angajati Salon, Management industria ospitalității, Munca în echipă

How a simple NO can change your life

  After spending my last 5 years working for the major hospitality company in the USA I moved to Romania. Country with great people, unlimited potential and a load of workforce and I started a HoReCa consulting company with my wife. Wherever I used to work previous my colleagues were from the countries form Eastern… Citește în continuare How a simple NO can change your life

Crestere Profit, Management industria ospitalității, Munca în echipă, Reducere costuri în restaurant

Tips and Tricks for restaurant owners and managers

                A short but very powerful list of tips and tricks for better operation in your restaurant. Have a clear idea on what exactly you want from your restaurant and write it down. Many of the restaurant owners and managers have no system implemented, which makes their job… Citește în continuare Tips and Tricks for restaurant owners and managers

Abilitati Angajati Salon, Crestere Profit, Munca în echipă, Reducere costuri în restaurant

Why restaurant owners get no respect from their staff

Recently I had a client who was decided to improve his business by calling a restaurant consultant as for him to find out where are the problems, which he had in the restaurant and how to improve his business. First meeting that I had with the respected owner was very open, he had some ideas… Citește în continuare Why restaurant owners get no respect from their staff

Abilitati Angajati Salon

What or even better who is the one that brings clients back to your restaurant?

Recently I meet a gentleman who had a desire to bring his restaurant back on track of success. We exchanged numbers and moved on. When I have called to set up a meeting he told me that he is available in 2 hours to meet and discuss the possible solutions for his restaurant. When we… Citește în continuare What or even better who is the one that brings clients back to your restaurant?

Management industria ospitalității

10 Thing every restaurant owner should not tolerate

    Many restaurant owners have a good relationship with their wait staff and most of the times they see something that they don't like and still do not act, therefore the problem becomes very obvious and can lead to big frictions inside the restaurants. These are my top 10 things you should never tolerate… Citește în continuare 10 Thing every restaurant owner should not tolerate

Crestere Profit

How to transform guest into your LOYAL CLIENTS

What are loyal clients? Who they are? Where can I find them? Why my restaurant does not have many loyal clients? These are some of the questions that I got in the past few weeks. After being asked all of this above I decided to take a moment and find out what is the problem… Citește în continuare How to transform guest into your LOYAL CLIENTS

Munca în echipă

The best team is the one that is wining.

Who knows the all the important details of your restaurant better than anyone? Your employees do! Those people who work in the trenches day in and day out may have a better understanding of their jobs, the equipment they use and the way your restaurant really works than you and your managers likely have. The problem… Citește în continuare The best team is the one that is wining.