Creare și implementare Manual Standarde Operare


Una dintre problemele cu care se confruntă cei care deţin o afacere în ospitalitate sau în servicii este că la un moment dat ajung să facă doar acest lucru.

 

Adică să se ocupe doar de coordonarea efectivă a activităţii zilnice scăpând din vedere acele lucruri absolut necesare pentru a administra afacerea în sine, lucruri care sunt la fel de importante ca şi coordonare în sine a activităţii în locaţie.

 

Cu cât proprietarul este mai dependent de activităţile operaţionale zilnice ale restaurantului, cu atât şansele sunt mai mari să nu aibă succes.

 

Atunci când proprietarul nu se poate detaşa de activităţile de zi cu zi, el devine incapabil, cu foarte puţine excepţii, să facă alte lucurui care sunt necesare să ducă afacerea la următorul nivel, să o facă să devină un brand sau un nume, să o facă să devină o unealtă pentru un trai mai bun, timp mai mult cu familia şi o cale către libertate.

serial tv

 


Hoppity Group are 2 sfaturi afacerile în domeniul ospitalităţii și a serviciilor:

Numărul 1_ Lucrează _pentru _ afacere, nu _în_ afacere.

În loc să îţi sufleci mânecile personal şi să conduci afacerea pe care o ai, trebuie să începi o analiză a fiecărui aspect operaţional, de la furnizori, achiziţii, operaţii pregătitoare până la recepție, bucătărie sau curăţenie, în funcție de tipul de afacere.

 

NR 2_ Sistemul este solutia

Pentru a putea să-ţi realizezi visul de a avea o afacere cu mii şi mii de clienţi fericiţi, trebuie să înţelegi că fiecare angajat al tău trebuie să urmeze aceleaşi reguli. Acest lucru înseamnă că fiecare angajat nou, cu sau fără experienţă, trebuie să învețe Standardele de Operare ale firmei pentru a învăţa „sistemul” sau modul în care faceţi afaceri.

Idealul este să puteţi avea rezultate excelente cu oameni obişnuiţi prin implementarea unui sistem foarte bine realizat.


Fiecare afacere are trei zone principale care trebuie să funcţioneze bine pentru a putea să-şi atingă potenţialul succes.

  • Nivelul operaţional: cuprinde toate acele funcţii necesare pregătirii produselor sau serviciilor pentru clienţii voştri. Include şi acele activităţi care au loc zi de zi la locația voastră.

  • Nivelul financiarse ocupă cu managementul banilor, gestiunea financiară, cost control, reducere costuri, dar şi cu raportările financiare şi operaţionale

  • Marketing-ul: prin marketing lumea află despre restaurantul vostru şi îl poziţioneză în mod corect în mintea publicului. Cuprinde relaţiile publice, implicarea la nivel de comunitate, publicitate, promoţii şi proiectarea imaginii pe care v-o doriţi.

Acum, închipuiţi-vă cât succes ați avea dacă aţi acorda atenţie fiecăruia dintre aceste trei aspecte. Imaginaţi-vă că aţi reuşi ca la nivel operaţional totul să decurgă ca pe roate şi să furnizaţi produse şi servicii la un înalt nivel de calitate.

Problema celor mai multe afaceri independente este că unica persoană care se ocupă de setare, organizare sau coordonarea tuturor acestor aspecte este….ghiciţi cine? Da, aţi ghicit: proprietarul sau familia acestuia. Iar proprietarul deja a muncit 70 de ore pe săptămână sau mai mult coordonând operaționalul.


Avantajele creării unui Sistem unic de Operare

  • Te ajută să ieşi din faza non-profitabilă a unui start-up

Crearea rapidă a unui sistem de liste de verificare, formulare şi proceduri reduce de obicei confuzia şi dezorganizarea de la începutul lansării oricărei afaceri. Secretul pentru sănătatea personală şi pentru profit este să depăşeşti cât mai repede faza de start-up.

  • Îţi creşte şansele să atragi şi să păstrezi angajaţi de calitate

Angajaţii buni vor să lucreze pentru companii bune care sunt organizate şi serioase în tot ceea ce fac şi vor. Acest lucru implică un mod sistematic de recrutare, intervievare şi selectare angajaţi alături de susţinere personal nou cu o descriere clară a postului, manuale de training, regulamente ordine interioară şi cele legate de politica companiei.

  • Îţi oferă o direcţie

Un sistem le comunică angajaţilor performanţele şi rezultatele pe care le aşteptaţi şi le oferă informaţiile şi instruirea de care au nevoie pentru a avea succes.

  • Crează coerenţă

Un sistem unic de Operare îi ajută pe angajaţii tăi să repete perfomanţele avute, lucru care crează o experienţă pozitivă şi coerentă a clienţilor tăi. Coerenţa este cheia păstrării unei reputaţii bune şi a clienţilor fideli şi constanţi.

  • Îţi creşte şansele să obţii finanţare

Cu un sistem implementat şi dacă vrei să îţi extinzi conceptul ai şanse mai mare să obţii finanţare şi să îţi administrezi creşterea.

  • Afacerea are posibilitatea să funcţioneze fără tine

Fără un sistem operare implementat mulţi proprietari sunt nevoiţi să fie mereu la locaţie. Sistemul te va ajuta să te separi de aspectele de zi cu zi şi să-ţi permită să ocupi locul bine meritat de proprietar fără să dai faliment.

  • Creşte valoarea afacerii când vei vinde 

Afacerile care sunt dependente de proprietar valorează mai puţin decât cele care se pot descurca fără implicarea acestuia. Potenţialii cumpărători sau investitori întotdeauna vor să ştie: „Ce se va întâmpla dacă proprietarul nu mai este?”

Dacă vei pune la punct un Sistem Unic de Operare al afacerii tale acum, îţi măreşti şansele să îţi duci afacerea la următorul nivel sau doar să ai mai mult timp liber. 


 

Contactați-ne pentru a discuta dacă este produsul potrivit pentru afacerea voastră.

button