Comunicare, Comunicarea în servicii, Customer Service, Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității, Munca în echipă, Training and education

Surpriza sau cum puteți să rămâneți în mintea oaspeților afacerii voastre?

Tuturor ne plac surprizele. Acestea sunt modalitatea perfectă de a adăuga sclipire unei săptămâni plictisitoare și de a crea amintiri amuzante cu oaspeţii afacerii voastre sau cu echipa voastră.

Ne petrecem atât de mult din timpul nostru, trecând prin stări de agitaţie, stres, luptând cu sarcinile atribuite și îngrijorându-ne asupra viitorului.

Surpriza este minunată pentru că se întâmplă chiar în acest moment și ne obligă să experimentăm starea de „acum, fără întârziere”.

 

 

Cum simțim surpriza? Ce este ea de fapt?

Surpriza este reacția noastră instantanee ori de câte ori ne confruntăm cu ceva neaşteptat.

Ar putea fi la fel de simplu ca un stup de albine care cade pe umărul nostru sau ca o schimbare majoră în viață precum câştigul la loto.

O surpriză ne poate crea una dintre cele 4 stări de mai jos:

  • Îngheţarea: Suntem absolut înmărmuriţi de ceea ce se întâmplă. Nu ne putem mișca și simțim un fior de aer rece.

  • Privim: Încercăm să înțelegem ce se întâmplă în acel moment.

  • Schimbarea: Surpriza începe să ne schimbe percepția, deoarece ne aduce o perspectivă nouă asupra unui fapt/eveniment.

  • Împărtăşirea: De multe ori ne simțim nevoiți să le spunem și altora despre noile noastre experiențe.

 

 

surprised

Surpriza este, de asemenea, una dintre cele șapte emoții de bază care ne influenţează vieţile. Ceea ce o face deosebită este faptul că, spre deosebire de celelalte emoții, cum ar fi fericirea sau tristețea, surpriza sporește intensitatea celorlalte emoții ale noastre, astfel încât acestea momentele devin memorabile.

 

 

Beneficiile uimitoare ale surprizelor

Având în vedere stilul de viață obișnuit pe care îl are fiecare dintre noi, sentimentul de surpriză este adeseori de scurtă durată.

Cu toate acestea, s-a descoperit faptul că o surpriza plăcută ne ajută să îmbunătățim mai multe aspecte ale vieții noastre:

 

#1 Surprizele ajută la îmbunătăţirea memoriei

Este mult mai probabil să vă amintiți o experiență surprinzătoare decât una așteptată. Partea creierului care ajută la procesarea și stocarea informațiilor, devine mai activă atunci când oamenii se confruntă cu informații sau stimulente care creează un contrast puternic cu ceea ce le este familiar.

Drept urmare, vă puteți aminti mai multe detalii despre lucrurile care provoacă surprize în comparație cu lucrurile pe care le așteptați.

Acesta este motivul pentru care puteți rememora cu ușurință aspecte minunate ale copilăriei, dar, uneori, nu vă puteți aminti lucrurile pe care le-ați făcut săptămâna trecută.

 

#2 Surprizele ne ajută să devenim mai fericiți

Cercetătorii au descoperit că centrul de plăcere al creierului nostru este mai activ atunci când experimentăm momente pozitive surprinzătoare în comparație cu momente pozitive așteptate.

De aceea avem tendința să ne simțim mult mai fericiți atunci când cineva ne oferă un cadou în momente aleatorii ale anului decât de Crăciun sau ziua de naștere când ne așteptăm la cadouri.

Ne putem gândi, de asemenea, la bucuria pe care o avem în prima zi însorită după săptămâni de ceață sau de ploaie.

 

#3 Surprizele adaugă „praf magic” în relația de afaceri

Ştiinţa ne arată ca activitățile noi cresc gradul de satisfacţie în orice tip de relații, inclusiv cele cu proprii clienți. Când aveți persoane care vă calcă pragul de ani de zile, e ușor să intraţi în niște activități de rutină care vă fac să vă simțiți plictisiți sau neinspirați în interacțiunea cu acestea.

Acordând timp pentru a vă surprinde clienții și făcând noi activități împreună, readuceţi în sufletul acestora emoția pe care au simțit-o la începutul colaborării, când totul era nou și distractiv.

 

 

Cum să adăugați mai multe elemente surpriză zi de zi în afacerea voastră?

În mod evident, surpriza este minunată. Iată câteva modalităţi simple pe care le puteți adăuga pentru a oferi surprize memorabile oaspeţilor afacerii voastre:

 

#1 Creați noi servicii sau produse

change

Chiar dacă serviciile și produsele voastre acoperă cu succes nevoile clienților, aceștia vor aprecia îmbunătățiri, actualizări și soluții noi, cu atât mai mult cu cât acestea sunt neaşteptate.

De exemplu, majoritatea oamenilor preferă să conducă ultimul model al mărcii preferate de autoturism sau preferă un apartament nou în locul unuia vechi, chiar dacă vechiul produs le acoperă nevoile în mod satisfăcător.

Plăcerea și bucuria de a fi surprinși de un nou produs sau serviciu apare din nevoia firească de auto-actualizare pe care o are orice persoană. O supriză în acest sens este întotdeauna bine venită!

 

#2 Asumaţi-vă mai multe riscuri

risks.jpg

Încercaţi lucrurile pe care în mod normal v-ar fi frică să le faceți, cum ar fi să vorbiţi cu un client nemulțumit sau nehotărât, să vă oferiți ajutorul pentru o activitate care nu intră strict în atribuțile voastre, surprinzând clientul în mod plăcut.

Schimbarea unor acțiuni sau adoptarea unor activități noi vă îndreaptă către situații imprevizibile, care pot provoca multe surprize interesante celor cu care interacționați.

 

#3 Implicaţi-vă în mai multe activități distractive cu echipa voastră

fun activities.jpg

Amintiţi-vă de anii adolescenței când mergeaţi cu bicicleta sau cu rolele, când mâncarea preferată era pizza și când mergeaţi la concerte în aer liber.

Gândiţi-vă la momente interesante alături de colegii de echipă și lăsaţi-vă surprins de amintiri frumoase, de momente pline de creativitate. În felul acesta nu doar că veți simți bucuria rememorării, dar veți crea noi momente plăcute de care o să vă amintiţi împreună peste ani.

Oferiţi-le colegilor de echipă astfel de experiențe suprinzatoare.

De asemenea, le puteți da posibilitatea de a contribui la crearea unor astfel de experiențe surprinzătoare sau plăcute. Împărtăşiţi cu echipa voastră astfel de momente ce contribuie la întărirea încrederii reciproce, la stimularea creativității și la crearea unei atmosfere plăcute la locul de muncă.

Concluzie:

Surprizele plăcute sunt ocazii deosebite de a oferi experiențe memorabile oaspeților afacerii voastre și colaboratorilor voștri.

Surprizele reprezintă o schimbare de percepție, o schimbare de stare emoțională, o evadare de la rutina cotidiană și o conectare binevenită la momentul prezent.

De asemenea, ele pot fi și un excelent instrument de promovare al afacerii voastre pentru că oricărei persoane îi face plăcere să povestească despre momente surprinzătoare cu cei apropiați.

Micile surprize pe care le oferiți clienților sunt oportunități deosebite de a intra în poveștile pe care le împărtășesc cu cei apropiați, de a le arăta că îi apreciați și de a le oferi momente de delectare memorabile.

Spune-ne ce părere ai

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.