Comunicarea în servicii, Crestere Profit, Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității

Cum să îți păstrezi clienții și în anul 2020?

Dacă suntem în luna decembrie și anul 2019 se va încheia în curând, nu înseamnă că și relația cu cei cărora le oferiți acum serviciile se va termina. Relația cu oaspeții dumneavoastră actuali, cu partenerii sau clienții trebuie să continue și anul viitor.

Dar cum faceți acest lucru într-un mod cât mai ușor?

Știm cu toții că un contract nou sau o relație de afaceri nouă sunt foarte importante, dar la fel de importantă este și păstrarea pe termen lung a relațiilor deja existente. Putem să numim acest lucru fidelizare.

Creați în cadrul echipei obiceiul de a urmări rata de revenire a clienților. Măsurarea progresului nu trebuie să fie complicată. Aveți nevoie doar de un sistem care să vă evalueze situația.

Păstrați toate informațiile într-un singur loc folosind instrumente de gestionare a proiectelor.

O mulțime de elemente intră în gestionarea unei campanii de marketing și toți membrii echipei sunt responsabili pentru ca aceasta să devină un succes. Instrumentul de gestionare a proiectelor vă permite să aveți o vedere centralizată atât a tuturor sarcinilor cât și a rezultatelor.

Puteți folosi Zoho, Asana sau orice altă aplicație ce vă poate fi de folos în stabilirea progresului activității, în comentarii sau note.

Mențineți informații cât mai detaliate despre clienți pentru a putea menține calitatea serviciilor.

Oricât de greu ar părea de crezut, la un moment dat, unii dintre cei mai buni membrii ai echipei vor părăsi activitatea. De dragul clientului și pentru fericirea acestuia, este în interesul dumneavoastră să vă pregătiți pentru plecarea personalului.

Implementați un CRM pentru a urmări clienții și pentru a păstra profilurile lor la zi, inclusiv note despre întâlniri sau apeluri telefonice. În acest fel, atunci când pleacă un membru al personalului dumneavoastră, veți avea un istoric detaliat al clienților pentru a-l trimite tuturor membrilor echipei, vechi sau nou-veniți.

Faceți un raport privind valorile relevante pentru clientul dumneavoastră.

Fiecare client se raportează la serviciile pe care le oferiți în masura în care cerințele lui sunt satisfacute. El ramâne fidel atât timp cât gasește la dumneavoastră înțelegere pentru valorile sale și servicii care să se ridice la standardul cerut.

Demonstrați că sunteți interesat de imaginea completă a afacerii dumneavoastră.

Profesioniștii, indiferent de domeniul de activitate, știu foarte bine că durata de viață a unui client pentru afacerea lor nu este foarte lungă. Din această cauză se întâmplă destul de des ca membrii echipei să nu dezvolte relații semnificative de lucru cu clienții. Clientul începe să fie tratat ca un proces de vânzare, iar etapele relației doar bifate.

Această abordare este greșită, iar ceea ce trebuie să faceți este să instruiți membrii echipei să acorde prioritate păstrării pe termen lung a clientului. Dacă puneți în aplicare această metodă rezultatul va fi unul foarte bun. Membrii echipei vor lucra împreună la construirea aceluiași scop, iar clientul va simți abordarea personală care îi este acordată, se va simți înțeles și va dezvolta o relație la nivel personal față de serviciile primite.

Nu vă îndepătați de interacțiunea directă cu clienții.

Interacțiunea la nivel social este excelentă pentru construirea relațiilor. Nu trebuie să organizați un eveniment uriaș, uneori este suficient să luați o cafea sau masa de prânz împreună cu unii dintre clienții dumneavoastră.

Construirea unei relații de acest tip nu doar că va consolida relația de afaceri, ci va face interacțiunea mai naturală și mai confortabilă pentru ambele părți.

Arătați clienților că le sunteți recunoscător.

Arătând recunoștință în ceea ce faceți veți câștiga atât fidelitate clienților cât și a membrilor echipei. Nu fiți timid în a vă arăta aprecierea pentru clienții care v-au ales să le oferiți serviciile dumneavoastră.

Iată câteva idei prin care le  arătați clienților recunoștința că au ales afacerea voastră:

Trimiteți-le un cadou de sărbători, chiar și o simplă felicitare ar fi suficientă.

Oferiți-le obiecte personalizate cu sigla companiei dumneavoastră – tricouri, căni, pixuri.

Amintiți-le că relația pe care o au cu firma dumneavoastră este importantă și apreciată.

Cereți feedback.

Nu puteți evolua ca și companie dacă nu primiți feedback din partea clienților. În felul acesta veți ști ce anume funcționează sau ce trebuie îmbunătățit. Nu vă temeți să faceți schimbări și să implementați noi proceduri. Folosiți feedback-ul clienților pentru a vă îmbunătăți serviciul.

Concluzie:

Este dificil să aduci clienți noi pentru afacerea ta, dar este mai solicitant să îi păstrezi pe cei pe care deja îi ai. Însă, acest lucru te ajută să îți crești valoarea, să devii mai competitiv și mai creativ.

Spune-ne ce părere ai

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.