Customer Service, Management industria ospitalității, Reducere costuri în restaurant, Training and education

Cum marketingul excepțional poate ucide un business slab

 

Numeroase companii cheltuiesc mii și zeci de mii de euro pentru a promova un produs inferior și servicii sub medie. Când vrei să promovezi o pungă goală, ghici ce se va întâmpla? Vor afla toți că e o pungă goală. Marketingul excepțional („Suntem dedicați excelenței”, „Veți trăi momente memorabile la noi”, „Vă stăm la dispoziție cu echipa noastră de profesioniști”) poate ucide o afacere slabă („Îmi pare rău, dar nu putem să vă oferim acest lucru”, „Îmi pare rău, nu este masa mea”, „Nu vă putem pune la pachet, nu mai avem caserole”)

Campaniile de marketing frumoase și de impact sunt bineînțeles importante, dar acestea se pot întoarce împotriva voastră și vă pot afecta iremediabil imaginea restaurantului dacă personalul nu este instruit să furnizeze servicii exemplare. Iar dacă știu să ofere servicii excelente, dar nu sunt instruiți să vândă în mod eficient, ROI-ul (rata de recuperare a investiției) nu va fi la un nivel ridicat sau pozitiv, așa cum vă doriți.

 

Angajații bine pregătiți vor determina creșterea ROI-ului în cazul ideilor de marketing excelente.

 

Multe idei de marketing excelente, unele chiar inteligente au eșuat din cauza serviciilor mediocre sau medii. Care ar fi cea mai bună soluție? Lucrați la produsul vostru, faceți-l să fie remarcabil, apoi comercializați-l. Puteți apela la numeroase strategii, de la social media până la promoții speciale sau chiar la o mascotă în fața restaurantului.

Puteți merge departe cu creativitatea, dar amintiți-vă că aceste metode externe de marketing ale restaurantului nu sunt la fel de importante ca ceea ce se întâmplă intern atunci când sosesc oaspeții. Unul dintre cele mai bune exemple pe piața românească sunt voucherele oferite prin diferite site-uri specializate. Cei care apar în restaurant cu astfel de vouchere sunt tratați mai rău decât un client dificil, deoarece personalul consideră că acești clienți nu merită atenția lor și că sunt clienți care nu vor cheltui mult. Din păcate este o greșeală frecventă, deoarece proprietarii nu îi instruiesc și nu le explică importanța unui serviciu impecabil și a strategiilor de vânzare folosite pentru a-i determina pe noii oaspeți să se întoarcă cu altă ocazie.

 

athletes running on track and field oval in grayscale photography
Serviciile excelente vin în urma instruirii și a practicii constante a abilităților. 

 

Indiferent de timpul și banii pe care hotărâți să îi cheltuiți pentru marketing în afacerea voastră, este bine să investiți o sumă egală, dacă nu mai mare, pentru a vă intensifica instruirea personalului din restaurant. Calitatea serviciilor pe care personalul vostru le oferă trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor create de mesajul de promovare creat care i-a adus pe oaspeți la ușa voastră.

Nu cădeți în capcana obișnuită de  a face din promovare un scop în sine. Pentru a putea fi eficientă, trebuie să gândiți dincolo de a atrage oaspeți. De asemenea, trebuie să îi încurajați să cumpere, să se bucure de experiența pe care le-o oferă angajaților voștri și, cel mai important, să se întoarcă în altă zi. Toate acestea necesită angajați bine pregătiți care pot înțelege mesajul de promovare, pot exprima acest mesaj și pot executa sarcinile de vânzare.

Instruirea oferită va trebui să depășească simplul training de orientare al angajaților. Veți avea nevoie de un program continuu care să le îmbunătățească și să le dezvolte în mod constant competențele. De asemenea, este o idee bună să includeți în programul vostru de formare o componentă a marketingului în restaurant, astfel încât să aveți un personal de ambasadori pentru a vă ajuta în eforturile de creștere a vânzărilor.

 

În primul rând: instruirea personalului

În al doilea rând: marketingul excepțional

Spune-ne ce părere ai

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.