Comunicare, Comunicarea în servicii, Customer Service, Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității, Reducere costuri în restaurant, Training and education

Cum devii un manager de restaurant mai bun? 10 sfaturi utile.

Ne-am propus ca săptămâna aceasta să ne adresăm managerilor de restaurante cu un set de sfaturi utile ce îi vor ajuta să aibă rezultate din ce în ce mai bune cu echipele ce le conduc. Găsiți aici 10 sfaturi utile care vă ajută să deveniți lideri mai buni și să aveți echipe unite care își doresc să rămână în restaurantul vostru.

Să nu uităm că rolul unui manager de restaurant este foarte important deoarece managerul reprezintă acel personaj cheie ce unește dorința oaspetelui cu cea a proprietarul, mijlocește relația proprietar-ospătar, instruiește și inspiră, stabilește pulsul zilei și al afacerii.

Nu este ușor, dar nici complicat. Trebuie să existe un ingredient esențial: Dorința.

SFATUL 1

Motivează, motivează, motivează

Pentru mulți dintre noi, banii sunt un factor motivațional extrem de puternic: vrem să fim plătiți pentru munca depusă. Și este foarte normal. Cu toate acestea, nu multe restaurante își permit să își plătească angajații cu sume colosale.

Din acest motiv ca manger, trebuie să cauți alte modalități de motivare pentru ca ospătarii să stea alături de tine și să muncească din greu. Devino un model de urmat și arată-le că îi apreciezi pe fiecare dintre ei fără excepție folosind următoarele elemente motivaționale:

– adu-ți aminte fiecare zi de naștere și sărbătorește-o

– nu uita să spui „Mulțumesc!”

– încurajează prietenia dintre ei și evenimentele sociale

– încurajează feedback-ul din partea lor

– acceptă greșelile ce pot avea loc.

SFATUL 2 

Creați sau organizați programe de training

Un leader care este preocupat de dezvoltarea abilităților profesionale ale angajaților, le comunică acestora că apreciează munca depusă și atașamentul față de afacere, dar mai ales, le transmite că își dorește ca aceștia să facă parte din echipă cât mai mult timp. De aceea, asigură-te că organizezi programe folositoare pentru ospătari, bucătari și barmani.

Dar atenție: angajații tăi sunt persoane creative care muncesc într-un ambient haotic și unde este mult de lucru constant.

Deci, în loc să îi trimiți la un plictisitor curs teoretic despre customer service, încearcă să găsești căi noi de a-i inspira. Cum ar fi, de exemplu, să inviți un barman să le arate trucuri noi și interesante pentru a crea cocktail-uri fantastice.

Sau contractează specialiști în customer service pentru a crea programe personalizate și interactive ce îi pun pe ospătari față în față cu diverse situații dificile. Caută traininguri de scurtă durată, care să se potrivească activităților zilnice în restaurant și care să nu fie plictisitoare.

SFATUL 3

Învață cum să faci față presiunii și stresului

Telefonul îți sună, ai o grămadă de email-uri, ospătarii îți cer ceva, bucătarul țipă, clienții vor și ei atenție…

Ca să fii un puternic leader de restaurant, trebuie să îți placă să fii punctul central într-un context plin de activitate. Trebuie să fii capabil să rămâi calm chiar și în situații foarte stresante.

Fie că alegi să faci yoga, să asculți muzică liniștitoare înainte de culcare sau să alergi 10 minute în parc, trebuie să îți găsești calea cea mai ușoară pentru a face stresului.

Iar o altă modalitate de a face acest lucru este prin delegarea sarcinilor. Vom vorbi într-un alt articol despre câteva strategii de delegare.

Până atunci ai grijă de sănătatea ta ca să poți să fii un leader de neînvins.

SFATUL 4

Fii un mare fan al tehnologiei

Folosirea tehnologiei în restaurantul tău nu este o chestiune de lux. Să ai un sistem de rezervări, de comandă, cele de recepție, POS-uri, alte aplicații pentru comenzi sau softuri de pontaj te vor ajuta să economisești timp și bani.

Dacă restaurantul pe care îl gestionezi are planuri de lungă durată, investiția în astfel de unelte va ușura nu doar munca ta, ci și pe cea a angajaților tăi care vor fi mai productivi și vor avea mai mult timp să se ocupe de oaspeții ce îți calcă pragul.

Și nu îți face griji, după câteva zile de exercițiu, aceste sisteme sunt foarte ușor de folosit. Nu trebuie să fie nici unul dintre ospătari sau barmani vreun expert în tehnologie. Doar să aibă un mic fler pentru soluțiile tehnice moderne.

SFATUL 5

Iubește cifrele, împrietenește-te cu ele cât mai rapid

Care produse din meniu îți dau bătăi de cap și nu se vând? Cât s-a cheltuit luna trecută pentru angajați? Câtă mâncare a trebuit să arunci luna trecută? Cum afli care este food costul produselor din meniu?

Un manager de restaurant de succes trebuie să cunoască cifrele, să știe să lucreze cu ele, să știe să le reducă sau să le mărească, după caz, să știe cum să le gestioneze în beneficiul locației, dar, mai ales, să știe cum să transforme o pierdere în profit.

Iar dacă simte că nu reușește să nu îi fie teamă să ceară ajutorul, să se sfătuiască cu un specialist și apoi să preia singur controlul cifrelor. Așa dovedește că e un bun profesionist în industria restaurantelor.

SFATUL 6

Creați o bază de date cu clienți fideli

Știați că oaspeții fideli ai restaurantului vostru cheltuiesc cu un procent de 67% mai mare decât clienții noi?

Să aveți o listă mare de clienți fideli este foarte important pentru restaurantul vostru deoarece aceștia sunt o reclamă umblătoare și vorbitoare pentru voi. Dacă vă gândeați să cheltuiți sume uriașe pentru reclame la radio, Tv, media sau pe stradă, trebuie să vă opriți imediat și să vă ocupați cu adevarat de oaspeții fideli.

Dacă le oferi o experiență de neuitat, vor vorbi despre restaurantul tău, vor povesti prietenilor, vor pune o poză online sau vor da check-in pe Facebook.

Și așa deodată restaurantul tău este faimos.

Așadar ca să fii un manager de top trebuie să cunoști în profunzime ce înseamnă customer service și grija față de client, și să fii în permanentă legătură cu ce vor clienții tăi. Iar dacă nu ești sigur cum să o faci, cere ajutorul profesioniștilor ce pot să te învețe pe tine și echipa ta cum să evoluezi de la gestionar restaurant, la Leader Restaurant.

SFATUL 7

ANGAJAȚI PERSOANELE POTRIVITE

Atunci când angajați în restaurantul vostru asigurați-vă că nu alegeți o persoană care doar se poate descurca, o persoană care este ok sau o persoană care poate face treaba BINE.

Angajați persoane care pot face treaba FOARTE BINE, care demonstrează entuziasm și potențial, persoane care nu consideră că este un job temporar, persoane care doresc să învețe cât mai mult, care au planuri de viitor în industria HoReCa.

Alegeți în echipa voastra, ospătari care vă demonstrează încă de la prima întâlnire seriozitate, punctualitate, respect pentru felul în care se prezintă, respect pentru meseria de ospătar, viziune asupra carierei, dorința nu doar de a face bani, ci și de a ajuta restaurantul să facă bani.

Nu vă grăbiți când angajați oricâtă nevoie ați avea de personal. Un ospătar sau barman sau bucătar ales greșit poate să vă aducă pierderi mari pe termen lung.

Nu vă mulțumiți cu puțin, dar și oferiți mult. Vom povesti într-un viitor articol cum să scădem rotația personalului în restaurantul vostru.

SFATUL 8

ÎNVĂȚAȚI SĂ PRIVIȚI ÎN ANSAMBLU ACTIVITATEA VOASTRĂ

Ce trebuie făcut zi de zi, săptămână de săptămână sau an de an în restaurantul vostru?

Trebuie să înțelegeți că doar prin prisma faptului că un lucru trebuie să fie făcut, nu înseamnă că este obligatoriu să-l faceți voi. Este extrem de important să știți cum să împărțiți responsabilitățile în echipă, să înțelegeți ce puteți faceți voi, ce știți să faceți și ce este necesar să îi lăsați pe alții să facă.

Din dorința ca totul să meargă ca pe roate, managerii sau gestionarii activităților Horeca uită să delege, uită să aibă încredere în echipă că vor face o treabă bună. Fiecare persoană din echipă trebuie să aibă rolul său bine determinat și hotărât de către manager.

Restaurantul este ca o mașină care funcționează cu mai multe rotițe, nu doar cu o rotiță ce împinge totul înainte.

SFATUL 9

GÂNDIȚI-VĂ LA PROPRIILE VOASTRE RESPONSABILITĂȚI

Atunci când încercați să le faceți pe toate în restaurantul vostru, nu vă concentrați cu adevărat pe lucrurile pe care trebuie să le faceți ca manager. Dacă, în mod constant, preluați și vă băgați peste activitatea ospătarului, bucătarului sau a hostului, cum mai puteți monitoriza satisfacția clienților, cum puteți să vă ocupați de interviuri și angajări sau cum puteți să vă ocupați ca totul să meargă ca pe roate?

Nu o veți putea face cu o eficacitate ridicată deoarece veți fi prins în responsabilitățile altora, veți fi în situația în care veți efectua activități consumatoare de timp. Timp pe care ar trebui să îl folosiți pentru a efectua responsabilitățile unui manager de restaurant.

De aceea, nu uitați că delegarea vă va oferi timpul necesar să faceți ceea ce ar trebui realmente să faceți.

SFATUL 10

Creați fișe de post verificate periodic, actualizate, detaliate și unde să scrieți care este misiunea restaurantului pe care îl conduceți.

Iată motivele pentru care trebuie ca restaurantul vostru să revizuiască periodic fișele de post cu responsabilitățile ospătarilor, barmanilor, ajutorului de bucătărie, a bucătarilor și a angajaților din locația gestionată:

Fișele de post par, la prima vedere, doar un document de adăugat la dosarul de personal cu celelalte acte ale angajatului. Dar, fișele de post sunt importante deoarece au un impact important asupra celei mai valoroase resurse din restaurantul vostru: oamenii. Calitatea descrierii responsabilităților poate afecta restaurantul în foarte multe feluri.

Angajările: o listă a responsabilităților precisă și actualizată este importantă deoarece atunci când angajații nu înțeleg foarte clar detaliile jobului, se simt nesatisfacuți, lucru care duce la rotația mare de personal.

Cultura restaurantului: descrierea responsabilităților au o indirectă influență asupra culturii locației deoarece ajută la o mai bună concentrare și orientare a personalului asupra scopului restaurantului.

De exemplu, incluzând misiunea restaurantului în fișele de post, personalul va fi mult mai axat pe ceea ce este considerat important. Îi informează de asemenea că vor fi considerați responsabili dacă nu acționează în baza acestei misiuni.

A deveni un lider bun nu este ușor, dar nu este nici imposibil. Este o cale pe care doar cei care înțeleg importanța leadership-ului o pot străbate.

Vă dorim multă baftă în a deveni cei mai buni!

Spune-ne ce părere ai

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.