Customer Service, Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității, Training and education

Prima regulă în relaționarea cu oaspeții afacerii noastre

 

PASUL 1- PRIMA IMPRESIE

 

Prima impresie este o imagine rapidă mentală pe care ne-o creăm atunci când întâlnim pentru prima dată o persoană sau o situație. Aceasta include aspectul exterior și acțiunile persoanei: îngrijirea generală, îmbrăcămintea, tonul vocii, atitudinea, limbajul corporal și postura. Toate aceste elemente constituie stilul personal al unui individ.

prima-impresie-conteaza.png

Chiar dacă angajații sunt bine îmbrăcați, poartă haine curate, lipsa lor de amabilitate și o atitudine greșită poate strica totul.

Dacă vă faceți un obicei în a vă ignora clienții, doar pentru a termina alte sarcini zilnice, le transmiteți clar și răspicat că ei nu sunt valoroși pentru afacerea voastră.

 

« Aspectul exterior este primul lucru pe care oaspeții afacerii voastre îl observă la voi »

Primul pas pentru a face o primă impresie bună este aspectul vostru exterior. Un aspect nepotrivit poate fi un obstacol care îi împiedică pe clienții voștri să își formeze o primă impresie pozitivă.

S-ar putea să  fie nevoie să vă sacrificați stilul persoanal ca să le faceți pe plac celorlalți, dar aspectul vostru la locul de muncă trebuie să se potrivească afacerii și domeniului în care activați. În caz contrar, va fi necesar să munciți dublu pentru ca clienții voștri să se simtă confortabil cu voi.

 

 

Purtați îmbrăcămintea potrivită pentru tipul de muncă pe care o faceți.

Purtați tipul de îmbrăcăminte care se potrivește caracterului afacerii voastre. Dacă lucrați într-un restaurant de cinci stele, vă veți îmbrăca destul de diferit decât dacă lucrați într-un restaurant fast-food. Dacă aveți îndoieli optați întotdeauna pentru un stil conservator.

Puneți de-o parte hainele pentru petreceri sau ultima pereche de blugi rupți, care sunt tare la modă anul acesta. Indiferent de tipul de haine pe care îl purtați la serviciu, nu trebuie să cheltuiți o avere pe garderobă.

Pentru a vă prezenta cu succes în fața oricărui client, hainele pe măsura voastră și cele adaptate domeniului afacerii voastre sunt cele mai potrivite. Nu contează cât cheltuiți; ceea ce contează cel mai mult este modul în care hainele vi se potrivesc vouă și mediul vostru.

 

Asigurați-vă că sunteți îngrijit

A fi îngrijit înseamnă că părul și unghiile sunt curate și îngrijite; fața, corpul și dinții sunt curați; hainele voastre sunt curate și călcate; pantofii sunt lustruiți; părul este aranjat; iar imaginea voastră generală este una profesională. Toate aceste elemente formează o imagine îngrijită.

 

Dacă nu ai o oglindă
SFAT

Păstrați o atitudine relaxată și deschisă

Puteți purta haine frumoase, puteți fii curat și îngrijit, dar să faceți totuși o primă impresie negativă. Limbajul corporal contează la fel de mult ca aspectul exterior. Indiferent dacă aveți o atitudine furioasă, plictisită sau prietenoasă, acest lucru se observă.

Țineți capul drept și păstrați o expresia facială prietenoasă. Păstrați contactul vizual când vorbiți și zâmbiți cât mai des este potrivit. Un zâmbet este de bază în stabilirea unei bune relații interpersonale.

 

 

Când zâmbești, te simți mai bine.

Când zâmbești, îi faci pe ceilalți să se simtă mai bine. 

 

Toate cele trei lucruri prezentate vă vor ajuta clienții să își formeze o primă impresie pozitivă despre voi sau echipa voastră. Făcând toate aceste trei lucruri arată că vă pasă de voi înșivă.

 

 

Scenariul nostru
Scenariul nostru: 
MODUL CORECT DE A CREA O PRIMĂ IMPRESIE BUNĂ

Maria merge la magazinul electronic al lui Gelu pentru a cumpăra un televizor nou. Intră și vede doi angajați aranjând marfa nouă pe rafturi. Sunt îmbrăcați frumos și arată fericiți, râzând și glumind unul cu celălalt în timp ce lucrează.

Aceștia o privesc pe Maria, îi zâmbesc și îi spun : „Bine ați venit la Magazinul lui Gelu.” Angajații erau bine îngrijiți, iar limbajul corporal a transmis imediat mesajul că le pasă de ei înșiși. Iar zâmbetele lor au transmis mesajul că le pasă de Maria. Ea le-a zâmbit înapoi și le-a spus ce caută.

Cum s-a simțit clienta?

De data aceasta, imaginea mentală a Mariei s-a creat și dezvoltat frumos. Angajații au făcut o impresie extraordinară pentru că s-au oprit  din ceea ce făceau pentru a o saluta.

 

Începutul relației de afaceri este promițător, clienta se simte confortabil în magazin și cu siguranță va face o achiziție.


PUNCTE CHEIE

 

Pasul 1: Prima impresie contează

 

♥♥♥ Aspectul exterior este primul lucru pe care oaspeții afacerii voastre îl observă la voi

♥♥♥ Purtați haine potrivite pentru tipul de muncă pe care o faceți

♥♥♥ Asigurați-vă că sunteți bine îngrijit

♥♥♥ Păstrați o atitudine relaxată și deschisă

Spune-ne ce părere ai

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.