Abilitati Angajati Salon, Fidelizare Clienti, Management industria ospitalității, Reducere costuri în restaurant, Training and education

Oare știm ce implică marketingul unui Restaurant?

Marketingul unui Restaurant reprezintă o artă și o știință în același timp care adesea pentru proprietarii de afaceri cu restaurante sunt învăluite în mister. Din păcate, mulți oameni de marketing nu vor ca tu să afli adevărul.

Ei vor să te facă să crezi că doar sute de Facebook ads, Google ads, câteva video realizate, un logo elegant, campanii diverse online sau evenimente glamuroase la locație reprezintă răspunsul la toate provocările tale legate de profitul restaurantului. Nu prea.

De aceea, am alcătuit un raport sumar al tehnicilor și principiilor de marketing pe care restaurantul tău ar trebui să le aibă în vedere. Vom pleca de la cea mai frecventă întrebare pe care proprietarii de restaurante ne-o adresează atunci când vor să găsească o cale mai bună pentru a-și promova restaurantul.

 

Care sunt soluțiile cele mai bune pentru marketingul restaurantului meu?

Numeroase  sunt componentele  ce duc la succesul promovării unui restaurant, dar printre elementele strategice trebuie să le aveți în vedere pe următoarele:

 

 

BRANDINGwhite and black barcode

Se tot discută despre Branding sau că trebuie să ne îmbunătățim Brand-ul, dar nimeni nu s-a oprit o clipă pentru a ne explica ce este Brandul și cum îl construim. Brandul este o Promisiune.

Este ceea ce clienții, angajații (clienții interni), furnizorii, media și toți care intră în contact cu noi se așteaptă atunci când au de-a face cu restaurantul tău. Construirea unui brand este spațiul dintre ceea ce promiți și ceea ce livrezi.

 

 

Un brand puternic este cel care reușește să alinieze promisiunea cu execuția.

 

Nu este ceva pe care îl poți obține în urma reclamelor; și nu este faptul că oamenii îți recunosc logo-ul sau își aduc aminte de reclama ta.

 

POZIȚIONAREAwoman holding a smiley balloon

Poziționarea este o componentă a marketingului ce nu este folosită la maxim.

Poziționarea este locul pe care îl ocupi în mintea clientului sau a potențialului client în comparație cu propria competiție (varianta mai ieftină, varianta de calitate superioară, varianta cu gamă mai diversificată, …etc).

O poziționare eficace trebuie să conțină o Propunere Unică de Vânzare (PUV). Aceasta este unicul lucru care îți aparține și este punctul de diferențiere pe care competiția fie nu vrea, fie nu îl poate revendica. Luați ca exemplu FedEx: „Când absolut trebuie să ajungi acolo peste noapte” sau M & M: „Se topesc in gura, nu in mana.”

 

EVALUAREA STRATEGICĂman in gray suit playing chess

 

 

Marketingul pentru restaurant nu are loc în neant. Pentru a fi eficace acesta trebuie construit în baza unor fapte și date despre piață, competiția ta, clienții tăi externi, clienții tăi interni, istoricul financiar, industrie și factori externi care pot influența afacerea. Toate aceste informații trebuiesc avute în vedere în strategia generală de promovare. Nici chiar o companie cum este Coca-Cola nu se poate promova tuturor permanent.

 

MENIULadult beautiful celebration cozy

La fiecare șase luni până la un an, ar trebui să desfășori o analiză a meniului tău.

Aceasta va cuprinde o analiză a profitabilității și a competitivității. Pentru a avea mereu un meniu proaspăt, relevant și profitabil, trebuie să știi care este randamentul fiecărui produs din meniu și cum se compară cu cel al competiției.

 

INSTRUIRElibrary high angle photro

Marketingul, resursele umane, operaționalul și instruirea sunt puternic conectate.

Probabil ai auzit până acum de ideea că un marketing excepțional poate fi distrus rapid de un operațional slab. Acest lucru se întâmplă atunci când oamenii vin într-o afacere care la nivel operațional activează de nota 4, ori chiar mai mică, și trăiesc o experiență proastă. În acest caz, banii tăi ar trebui să fie cheltuiți pentru îmbunătățirea operaționalului și a experienței decât pentru marketing.

 

 

Instruirea este o componentă esențială a marketingului.

 

Este bine să ai un program de formare profesională continuă care va dezvolta competențele staff-ului în diverse sectoare ale activității. De asemenea, poți folosi programe create special pentru afacerea ta care vor ajuta la creșterea vânzărilor și vor ajuta echipa să devină ambasadorii restaurantului tău.

 


 

Există 4 modalități de a crește vânzările în restaurantul tău. Orice efort pe care îl vei face pentru a crește vânzările în restaurantul tău intră într-una din aceste categorii. Orice promoție, reclamă sau ofertă va apăsa unul dintre următoarele 4 butoane:

 

3

PRIMUL CONTACT

Aici ne referim la clienții care cumpără de la voi pentru prima dată. Ei vor decide ce opinie să aibă despre afacerea ta în timpul primei achiziții și ce procent din atenția lor să îți ofere pe viitor.

Primul contact este cea mai scumpă dintre cele 4 metode de creștere a vânzărilor deoarece câștigarea unui nou client costă de 700 de ori mai mult decât celelalte metode. Bineînțeles că este greu să crești frecvența, bonul mediu sau mărimea grupurilor fără clienți noi. După ce baza de clienți este formată, vă sfătuim să vă concentrați atenția asupra următoarelor metode de creștere vânzări.

 

4

FRECVENȚA

Reprezintă la ce interval de timp se întorc clienții pentru achiziții viitoare. Frecvența este generată de dezvoltarea unor relații de durată și loializarea clienților. Deși de cele mai multe ori, proprietarii și managerii de restaurante declară că este extrem de importantă frecvența cu care oaspeții le calcă pragul, un număr alarmant de afaceri nu alocă resursele necesare pentru programe de succes.

De exemplu, media achiziției unui client fidel Pizza Hut este la 30 de zile. Dacă Pizza Hut ar putea determina acest grup să cumpere încă o pizza în cele 30 de zile, și-ar dubla vânzările.

5

BONUL MEDIU

Se referă la achiziția totală a fiecărei tranzacții. Aici ne referim, în special, la bonul mediu pe persoană, suma pe care fiecare client a cheltuit-o în restaurantul tău.

Creșterea bonului mediu se poate realiza prin creșterea prețurilor, programe de vânzare sugestivă, expunerea sau prezentarea eficientă a produselor ori prin adăugarea unor ingrediente sau garnituri, ca să numim câteva dintre tehnici.

6

MĂRIMEA GRUPURILOR

Exact cum ne sugerează denumirea, se referă la numărul de persoane în fiecare grup care rezervă o masă în restaurantul tău.

De obicei clienții tăi vin singuri, câte 2, în grupuri de 5 sau mai mulți? Oricare ar fi răspunsul, este bine să creezi programe care încurajează clienții să aducă un număr mare de prieteni sau membrii ai familiei de fiecare dată când te vizitează.

Exemple de programe ar fi: „Vino cu familia ta, iar desertul este din partea casei”, „Adu-ți 3 prieteni și facem noi cinste cu o sticlă de vin”, „Serbează-ți ziua de naștere la noi, iar noi îți oferim tortul”. Iar ideile pot continua. Să încurajezi grupurile mari îi va trasforma pe clienți în ambasadorii tăi și vor face parte din strategia ta de marketing.

 


Quotes_design 2.pngCând Albert Einstein a fost întrebat care a fost cel mai important eveniment care l-a ajutat să descopere teoria relativității, acesta a spus: ” Să îmi dau seama cum să mă gândesc la problemă.”

Folosește definiția de mai sus ca să te ajute să înțelegi și să gestionezi mai bine provocările legate de creșterea vânzărilor din restaurantul tău.

Spune-ne ce părere ai

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.